Inloggen

  • Home
  • ResultNavigator
  • Blog
  • Aan de slag

Blog

  • Volg ons op Twitter
  • Contact

Is segmenteren zinvol?

Datum: 24 maart 2017

ResultNavigator helpt om je klanten te segmenteren. Op basis van welke criterium is per kantoor anders. In veel gevallen is dat omzet, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Doel van segmenteren is om per doelgroep een specifiek aanbod aan te bieden. Aan je top en grote relaties lever je graag andere dienstverlening. Maar is segmenteren wel zo zinvol?

Segmenteren is vooral zinvol wanneer de meerwaarde van je aanbod voor een segment, dat segment ook daadwerkelijk aanspreekt. Dat ligt voor de hand, in de praktijk blijkt dat toch tegen te vallen. 

Twitter
LinkedIn
Rob Duijn
Rob blogt over zaken die hij tegenkomt of die hem bezighouden. Elke blog is daarvan een beknopte weergave in maximaal 100 woorden. Reageren kan op de LinkedIn pagina van ResultPartners.
← Starten met klantanalyse (vorig bericht)
(volgend bericht) ResultNavigator Dashboard →

Laatste tweets

  • Rob Duijn
    @jjvpeperstraten De Belgische adel loopt nog voor... Kervyn de Meerendré d’Irumberry de Salaberry Ophrlia de Buis… https://t.co/w5ocilM8fK
    2 minuten geleden

  • Rob Duijn
    Onder de vraagprijs betalen, not done. #benb #bedandbreakfast
    22 uur geleden

  • Laatste blogs

    • Het ResultNavigator Dashboard28 april 2017
    • Wanneer ben je een klant?21 april 2017

    Archief

    • april 2017 (4)
    • maart 2017 (4)
    • februari 2017 (5)
    • januari 2017 (3)
    • december 2016 (5)
    • november 2016 (4)
    • oktober 2016 (7)
    • september 2016 (9)
    • augustus 2016 (2)

    Contact

    • Consultancy
    • Contact
    • Support
    • Workshops

    ResultNavigator

    • Dataopslag
    • Veelgestelde vragen

    ResultPartners

    • Algemene voorwaarden
    • Over ResultPartners
    • Disclaimer & Cookies
    • Privacy & Geheimhouding
    © ResultNavigator is een initiatief van ResultPartners
    • Volg ons op Twitter
    • Contact