Inloggen

  • Home
  • ResultNavigator
  • Blog
  • Aan de slag

Blog

  • Volg ons op Twitter
  • Contact

De klantenpiramide in de praktijk.

Datum: 10 maart 2017

De klantenpiramide laat de verdeling zien van klanten in vier segmenten: top, groot, midden en klein. Daarbij geldt dat de eerste drie segmenten samen zorgen voor 80% van je omzet. Maar is dat ook zo in de praktijk?

Een van onze relaties heeft de klantenpiramide opgesteld voor zijn portefeuille. Door middel van een export van relatie- en polisgegevens en deze te importeren in ResultNavigator.

Het resultaat? In de portefeuille bleek 20% van de klanten verantwoordelijk voor 98% van de omzet. En dus dat 80% van de klanten goed is voor 2% omzet. Voor hem voldoende om over na te denken.

Twitter
LinkedIn
Rob Duijn
Rob blogt over zaken die hij tegenkomt of die hem bezighouden. Elke blog is daarvan een beknopte weergave in maximaal 100 woorden. Reageren kan op de LinkedIn pagina van ResultPartners.
← ResultNavigator Dashboard (vorig bericht)
(volgend bericht) Starten met klantanalyse →

Laatste tweets

Laatste blogs

  • Het ResultNavigator Dashboard28 april 2017
  • Wanneer ben je een klant?21 april 2017

Archief

  • april 2017 (4)
  • maart 2017 (4)
  • februari 2017 (5)
  • januari 2017 (3)
  • december 2016 (5)
  • november 2016 (4)
  • oktober 2016 (7)
  • september 2016 (9)
  • augustus 2016 (2)

Contact

  • Consultancy
  • Contact
  • Support
  • Workshops

ResultNavigator

  • Dataopslag
  • Veelgestelde vragen

ResultPartners

  • Algemene voorwaarden
  • Over ResultPartners
  • Disclaimer & Cookies
  • Privacy & Geheimhouding
© ResultNavigator is een initiatief van ResultPartners
  • Volg ons op Twitter
  • Contact