Inloggen

  • Home
  • ResultNavigator
  • Blog
  • Aan de slag

Blog

  • Volg ons op Twitter
  • Contact

Uw klantpiramide.

Datum: 25 november 2016

Een praktisch instrument om inzicht te krijgen in uw portefeuille is de klantenpiramide van Curry. Welke klanten zorgen voor welke omzet. Dit gebeurt  op basis van de 80/20 regel van Pareto. Hierbij geldt dat 20% van uw klanten zorgen voor 80% van uw omzet.

De klantenpiramide maakt inzichtelijk wie die 20% is. Wie zijn uw topklanten, wie uw klanten met commerciële potentie en wie uw klanten waar er geen potentie meer is. De 20% bestaat uit Top (1%), Groot (4%) en Middelgroot (15%).

Op basis van dit inzicht kunt u vervolgens de klantdoelen per segment bepalen.

Twitter
LinkedIn
Rob Duijn
Rob blogt over zaken die hij tegenkomt of die hem bezighouden. Elke blog is daarvan een beknopte weergave in maximaal 100 woorden. Reageren kan op de LinkedIn pagina van ResultPartners.
← Klanten met geen omzet. (vorig bericht)
(volgend bericht) Welke gegevens vastleggen. →

Laatste tweets

Laatste blogs

  • Het ResultNavigator Dashboard28 april 2017
  • Wanneer ben je een klant?21 april 2017

Archief

  • april 2017 (4)
  • maart 2017 (4)
  • februari 2017 (5)
  • januari 2017 (3)
  • december 2016 (5)
  • november 2016 (4)
  • oktober 2016 (7)
  • september 2016 (9)
  • augustus 2016 (2)

Contact

  • Consultancy
  • Contact
  • Support
  • Workshops

ResultNavigator

  • Dataopslag
  • Veelgestelde vragen

ResultPartners

  • Algemene voorwaarden
  • Over ResultPartners
  • Disclaimer & Cookies
  • Privacy & Geheimhouding
© ResultNavigator is een initiatief van ResultPartners
  • Volg ons op Twitter
  • Contact